Opdrachtgever: PostNL Wat we hebben gemaakt: Branding, animatie, visuele content

PostNL branding en 3D animatie

PostNL wilde graag een onderscheidende animatie en branding voor hun internationale pakketoplossing. Het diende op te vallen zonder daarbij storend aanwezig te zijn. De stijl moest behalve in een animatie ook toe te passen zijn op de brochure, website en beursmateriaal. Het uitgangspunt voor de branding werden tastbare 3D-modellen in een natuurlijke papierlook. Door deze opzet konden we een 3D-animatie maken in deze stijl en was het relatief eenvoudig om hiervoor andere PostNL visuals te ontwerpen voor andere uitingen zoals de brochure, beurswand en website. Door deze stijl in alles door te voeren, ontstond in korte tijd een hele duidelijke eigen stijl. De animatie werd veelvuldig ingezet op zowel de website als tijdens beurzen. Zo kreeg een nieuw label in relatief korte tijd toch een krachtige eigen identiteit om onderscheidend te kunnen zijn in een volle markt.

Bekijk de video

Bekijk de video voor PostNL. Deze video wordt in meerdere versies ingezet.

Hulp nodig met je branding? Echt onderscheidend zijn?

VRIJBLIJVEND ADVIESGESPREK OF OFFERTE